American Horror Story

 

Det jag riktigt ÄLSKAR med American Horror Story är att "it makes no sense" typ. Speciellt första säsongen, har man inte varken första eller andra säsongen så får man verkligen vara beredd på att bli förvirrad. Jag och Gabbi såg första säsongen tillsammans, först kollade vi ett avsnitt bara för att se vad det var, andra avsnittet kollade vi för att vi inte fattade det första och det slutade med att vi kollade alla avsnitt bara för att försöka hänga med XD.
Sista avsnittet blev verkligen ett "Jahaaa....." avsnitt, det var typ då man verkligen fattade hur allt hängde ihop osv, och jag kan verkligen säga att jag inte ångrar alla dessa förvirrande timmar vi la ner för att försöka förstå hur allt hängde ihop. Det är en RIKTIGT bra serie, trots att man inte fattar nått och den e rätt skum. För de som är lättskrämda så är det helt ärligt inte så farligt trots namnet "American Horror Story". Gabbi hatar skräckfilmer och hon är jättelättskrämd när det gäller skräck, men inte ens hon tyckte att det var något farligt. Så är man lättskrämd men gillar mystik och sånt så kan jag rekommendera den för det är inte mycket "hoppa-till" scener.


Sen älskar jag även att dom använder samma skådisar (iallafall vissa), t,ex: 
Jessica Lange som Constance Langdon (säsong 1) och Sister Jude Martin (säsong 2)
Sarah Paulson som Billie Dean Howard (säsong 1) och Lana Winters (säsong 2) 
Evan Peters som Tate Langdon (säsong 1) och Kit Walker (säsong 2) 
Lily Rabe som Nora Montgomery (säsong 1) och Sister Mary Eunice McKee (säsong 2)
Zachary Quinto som Chad Warwick (säsong 1) och Dr. Oliver Thredson (säsong 2)

Riktigt bra skådisar och jag älskar dem allihop ~ jag vet dock helt ärligt inte om det finns fler skådisar som spelar i båda säsongerna, och helt ärligt orkar jag inte kolla upp det heller, men men o:
Sen så insåg jag just att folk kanske inte fattar varför jag älskar att det är samma skådisar, jag menar vanligtvis borde man ju tycka att det e uppenbart att det ska vara samma skådisar i säsong 1 och 2...
Men Säsong 1 handlar om ett hus som är hemsökt av folk som dött där, även kallat "Mordhuset/Murderhouse", och familjen Harmons liv som då är nyinflyttade i det här huset.
Säsong 2 handlar om ett mentalsjukhus år 1964, men man får även små nutidsblickar då det är ett par som är på smekmånad i olika "hemsökta hus" och deras sista stopp är mentalsjukhuset där "Bloody Face" sägs hemsöka, mannen som dödade massa kvinnor och skar av deras huvuden, flådde dem och bar deras ansikten som en mask (usch)
Sedan kommer även en Säsong 3 nästa år som jag verkligen är nyfiken på vad den ska handla om c: förhoppningsvis kommer det ännu fler säsonger efter det, för detta är verkligen en serie jag tycker om <3

Tack för kommentaren :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!