Lite grejs

1. Nu var mammas julskinka smakad och klar och den va fruktansvärt mumsig måste jag säga~ Vem kunde egentligen tro att rumpa skulle vara så välsmakande? :D

2. Jag bara måste skriva en liten "rant" typ på ett par saker känner jag .___.

Så, saker jag avskyr! (inte i någon speciell ordning dock)


Folk som envisas med att skriva/prata på engelska trots att dem inte kan stava/prata engelska.
Det är något jag faktiskt stör mig rätt ordentligt på... Jag vet, vissa har svårare för språk och att stava osv, men ändå... Jag är lite av en perfektionist när det gäller stavning osv (har antagligen fått det från min far), jag får sån stor lust att rätta felstavningar, även om jag läser en bok och någon har glömt en punkt eller skrivit en bokstav fel.. Jag vill bara komma där med min penna och rätta till det lilla felsteget så allt blir bra igen... Usch ja det är en dålig vana som jag faktiskt gör allt för att komma över, men det går lixom inte, jag blir så frustrerad när någon skriver fel! Och just i engelskan, när någon har böjt ett ord på fel sätt eller använder "your" istället för "you're"... USCH.
Folk som inte förstår gränsen mellan "roligt" och "jobbigt".
Jag erkänner dock att jag själv kan ha svårt för det ibland, men om man kommit över den gränsen så är det väldigt lätt att läsa av andras kroppspråk då dem visar väldigt tydligt att det inte är roligt längre. Men personer som upprepar samma sak om och om igen och verkligen inte fattar att det inte är roligt utan fortsätter och fortsätter och fortsätter tills man blir riktigt jävla sur och sen klagar på att man blir sur. Det stör mig något så in i helvete. Ibland kan det självklart vara svårt att höra skillnad på vissa ifrånsägelser på skoj och när man är seriös... Men det är då man ska läsa kroppspråket, liksom "vill personen att jag fortsätter eller säger den verkligen nej på riktigt?" 
Folk som tar fel på att "hjälpa till".
Detta är tydligen väldigt svårt att förstå. Att "hjälpa till" betyder inte att göra allt man ber om. Om jag har en vän som har det svårt, så kan jag hjälpa till genom att lyssna, genom att finnas där och genom att ge råd och åsikter om problemet. Det betyder inte att JAG personligen ska göra allt åt denna vännen. Det betyder inte att JAG ska itu med problemet åt min vän. Om vi säger att den här vännen har bråkat med någon så kan jag då hjälpa den att gå fram till personen och prata med den, men det betyder inte att JAG tänker gå fram till personen och prata med den åt min vän. Det får den liksom klara själv, men jag kan hjälpa till och ge råd, ge åsikter och helt enkelt lyssna på vad min vän har att säga.
Folk som är hungriga på uppmärksamhet.
*postar bild på sig själv på facebook* "Ful men lägger ut ändå :)"
Jag fattar inte meningen med att göra så? VARFÖR LÄGGER DU UT BILDEN OM DU TYCKER DU ÄR FUL?! VARFÖR!?!?!?!
Det gör mig bara arg. Nej om man tycker att man är så ful så ska man fan inte posta bilden från första början. Så jävla idiotiskt -___- 


Nej nu ska jag inte klaga mer idag, det kommer säkert mer någon annan gång, men nu ska jag fortsätta med mitt städande innan mamma blir förbannad på mig, höhö~<3
Tack för kommentaren :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!