Så osocialt det blivit... D:

Känner att jag sällan laddar upp nått här D: 

Iallafall, varit i skövde med gabbi för några dagar sen (minns inte när) och hittade lite kul :3 



Väska (kärlek på den <3)

Blå rosett + 2 små lila
Ny slips! <3
Alice Madness Returns (fick av Gabbi)
Glashuset (Fick av Gabbi)
Dustlands Blodröd väg
Zelda Skyward Sword (kan inte spela förrän mamma köper Wii Motion Plus ;n; Ska hon göra snart iaf så c:)
Bälte *W* <3
T-shirt med Amerikanska flaggan på owo (ville ha jeansen som hörde till oxå, men orkade inte testa dom då affären var FULL med folk)

Köpte oxå en supermysig lång kofta, men den fick inte plats på bilden D:


Redan läst ut böckerna <3 Glashuset hade jag läst förut, kärlek på den boken <3 längtar tills 2an kommer ut!
Rekommenderar den boken starkt! Jättespännande, söt romantik och helt enkelt en mysig "vill-inte-lägga-ifrån-mig"-bok! 

Blodröd Väg däremot, den kan diskuteras. Helt ärligt vet jag inte vad jag tyckte om den. Gillade defenitivt inte hur den var skriven, så mycket vet jag. 
Den var inte skriven på "korrekt svenska". Nu låter jag säkert som en liten tönt som allt måste vara perfekt för XD men det är inte så jag menar. Utan det är ganska frustrerande att hela tiden måste tänka efter och läsa ord som dom uttalas i en bok. 
T.ex:
Å - Och
Skilett - Skelett
Mens - Medans (uttalas Méns)
Och inte nog med det, man förstår inte vilket årtal det är, om det är på vår jord eller om det är en påhittad värld. Ibland tar det tid innan man förstår vem karaktären är, eller ens om det är något personen säger eller tänker, då vissa saker personen säger mitt i ett stycke utan några citat tecken och ingen indikering på att dom faktiskt pratar.
T.ex: 
"Han tar sej för hjärtat. Sårad! säger han. Sen drar han min stol tebaka till bordet. Sätt dej, säger han. Ta ett glas. Berätta vad som för er till Enögde mannen."

Nu la jag till citat tecknena själv. Allt är skrivet direkt från boken, har inte ändrat några ord eller meningar alls. 

Det stör mig lite faktiskt. Man måste tänka lite på många ord. Och ibland tar det tid innan man förstår vem som pratar och och hur gammal personen är, hur den ser ut osv osv. Boken får väl 5/10 då storyn var rätt spännande i längden, dock med några sega scener och overkliga handlingar. Allt som allt är boken helt okej. Jag har läst bättre, men ångrar inte att jag läste denna. Den slutar dock inte så jättebra och jag skulle gärna vilja ha en 2a på den så man får veta vad som händer efteråt. 


Det blev längre än jag hade väntat.. XD jaja, fick skriva av mig lite iallafall ^W^
Tack för kommentaren :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!