Sjuk

Sjuk idag då ;n; har mått illa sen i förrgår, kände av det i skolan igår och övervägde att gå hem, men det kändes inte värt det då vi bara hade 2 lektioner. Gick och la mig tidigt igår, redan vid 8 på kvällen, vaknade sedan klockan 12 på natten och mådde hemskt och kunde inte somna om, så jag låg och läste i 5 timmar ungefär~ Sedan försökte jag somna om. Jag läste ca 40 kapitel ur Cirkeln, som jag sedan läste ut idag! Längtar efter del 2!
Jag har oxå bestämt mig för att försöka läsa en bok i veckan! Jag älskar att läsa, enormt mycket. Känslan av att helt fångas av en bok, glömma av tid och rum och bara följa med i boken, det älskar jag. Jag kan läsa i timtal och tro att det bara gått några minuter! Det är skumt, men det är så sant. Ibland läser jag ut de tjockaste böckerna jag har på en dag, bara för jag har så svårt att lägga ifrån mig dom. Böcker har hjälpt mig så mycket. Under svåra tider i mitt liv - som säkert skulle låta som småsaker för andra - så har böckerna räddat mig från mycket. Jag har dykt in i dom, blivit en annan person, i en annan del av världen, kanske till och med en annan sorts värld. Fantasyböcker älskar jag mest just för att man får vara en annan person.. kanske med magiska krafter, eller en vampyr, varulv, you name it. Det är så underbart otroligt att kunna komma bort från ens vanliga tråkiga liv, med vanliga tråkiga problem. Att glömma göra läxan, få dåliga betyg, kärleksproblem.. det känns så avlägset då man läser.. I böcker kan man ha startat apokalypsen, ha en mördare efter sig, kanske rent av råkat döda någon.. Det känns som spännande liv. Nåt jag önskar jag hade men aldrig kommer få. Ibland önskar jag faktiskt att något övernaturligt skulle hända mig.. men varför skulle det ens hända mig? av alla personer på hela jorden, tror jag aldrig att det kommer hända just mig. Därför nöjer jag mig med böcker.

Okej detta var faktiskt inte alls vad jag tänkte skriva om :O
Bekka kom och hälsade på en sväng och gav mig en bok <3 "Sanningen om Alice". Den verkar sjukt spännande och ville läsa den genast, men bestämde mig för att låta bli, kolla lite supernatural och ta det lite lugnt istället. Jag är trotsallt sjuk. 
Tack för kommentaren :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!