Den Vita Katten - Recension (Februari)

KAN INNEHÅLLA SPOILERS

Hade HELT glömt bort recensionen förra månaden, så fixar en lite snabbt nu C:

Jag hade läst denna för ett bra tag sen, och köpte för några veckor sedan andra delen - Den Röda Handsken - och var därför tvungen att läsa om denna. Jag måste erkänna att första gången jag läste den var jag lite tveksam, men jag var så fruktansvärt sugen på att läsa tvåan när jag såg den, så jag kunde ju inte låta bli att köpa den, och när jag väl läste insåg jag att jag var tvungen att läsa om ettan då jag inte kom ihåg ett dugg. Men jag kan glatt meddela att andra gången jag läste den var den fantastisk! Den är fruktansvärt spännande, känslo- och beroendeframkallande, med mycket fantasy, spänning och även lite mysterier. En bok jag verkligen rekommenderar helt enkelt. Den utspelar sig i USA och är skriven av Holly Black.

Boken har bara en huvudperson,Cassel Sharpe.
Cassel Sharpe är den yngste av tre bröder i en berörarfamilj (ska förklara detta senare) där han är den enda som inte kan beröra. Hans mamma är känsloberörare, hans äldsta bror Philip är kroppsberörare och hans näst äldsta bror är turberörare... tror han. Han har hela sitt liv blivit upplärd om konsten att svindla folk för det mesta på pengar. När han en dag vaknar på taket på sitt studenthem börjar en rad av livsförändrande händelser.

Boken är väldigt väldigt speciell, jag har aldrig läst något sådant, helt ärligt. Men jag fullkomligt älskar den och längtar till nästa! Självklart vill jag inte spoila för mycket, men slutet på både denna och andra boken är så fruktansvärt....  Irriterande!! Båda avslutas med ett litet litet mysterium som Cassel löser, kanske tre kapitel innan boken är slut. Men man själv får inte reda på det han har löst och då sitter man där själv och försöker lösa det han har löst, men man kommer verkligen inte på det och det är så fruktansvärt irriterande så man slänger i sig dem sista kapitlena för att få reda på vad det är... och när man läser det så känner man sig dum för att man inte löste det tidigare! Men trots att det är irriterande så älskar jag det, för det ger verkligen boken något extra!
Jag längtar verkligen tills tredje boken kommer ut!

Boken får en klar 8/10 av mig, den hade fått en 9a om jag hade fastnat i den första gången, så som jag fastnade i den andra gången jag läste den. Men nu ska jag skynda mig att se lite mer Walking Dead.. Så spännande nu!! <3