- SPOILER ALERT - That Amazing Moment When...

När du hittar en av dina favoritböcker som film <3

Såg just på Beastly, som har varit en av mina favoritböcker sen 2-3 år tillbaka. 
Filmen var helt klart sevärd ----- om man inte har läst boken.


Bara som film är den underbar, fantastisk film som dem även lyckats smyga in lite komedi i, fruktansvärt bra måste jag säga...
Men när man har läst boken.... wow. 
För det första så ser han ju inte ut som han beksrivs i boken. 

I filmen ser han ut såhär: 



I boken beskrivs han mer såhär: 

(Ja jag menar allvar, han påminner mer om disney's skönheten och odjuret än... ja vad det där nu e <__<'')

Jag kan till och med quota:
"Jag var ett odjur.
Jag var ett djur, en best. Inte riktigt en varg eller björn eller gorilla eller hund, utan en annan fruktansvärd art som gick upprätt och nästan var mänsklig, men ändå inte. Huggtänder stack ut ur munnen, fingrarna hade klor och det växte hår ur varenda por."

Meningen med boken är att "odjuret" vid namn Kyle Kingsbury (i filmen Kyle Kingson, wtf") ska lära sig att förstå att skönhet kommer inifrån och trots ett "fult" utseende så kan man vara vacker. Lite svårt att tro när fucking Vanessa Hudgens har rollen som "den fula tjejen" som han ska bli kär i.... wow.



Hon är helt ärligt jävligt söt och därmed passar hon inte rollen som Lindy... Dessutom så utspelar boken sig på ett helt annat sätt och det lixom... Det är svårt att förklara, men dem hoppar över vissa saker som jag personligen tycker är ganska viktiga (TEX ATT HAN INTE SKA SE UT SOM HAN HAR TRÄDGRENAR SOM VÄXER I SIG)

Sen ska det även vara en "ful" person som spelar häxan Kendra.. Vem väljer dem?


Yeah thats right, Mary-Kate Olsen... smart drag? -___-'''



Aja jag orkar inte klaga mer på skillnaderna.

Som film får den 7/10
Som film efter man läst bok 4/10....
Som bara bok 9/10 <3
Tack för kommentaren :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!